Alagna-freeride.com & Sommerschi.com
http://www.sommerschi.com/forum/

16.01.2021 Leontica-Nara 2000
./reportagen-f8/16-01-2021-leontica-nara-2000-t4770.html
Seite 1 von 1

Autor:  ATV [ Di, 19.01.2021, 10:43 ]
Betreff des Beitrags:  16.01.2021 Leontica-Nara 2000

16.01.2021 Leontica-Nara 2000
Bild
Genug Schnee im Süden. Nara vollbetrieb und Top Wetter vorhergesagt. Grund genug sich auf Ticketcorner frühzeitig eines der 200 Tickets zu sichern.
Das Skigebiet von Nara ist ein Spätzünder und ein Projekt das nur halb gebaut immerwieder umgeplant und nur Stück um Stück in seiner jetztige Konstellation gewachsen ist.
Zwischen 1911 und 1973 fuhr zwische Biasca und Acquarossa eine Eisenbahn. Das Bleniotal war sehr gut erschlossen. Zudem wurde in dieser Zeit eine neue Eisenbahnverbindung durch die Greina diskutiert. Vor diesem Hintergrund entstanden in Leontica die Idee eines Skiresort nach französischem Vorbild. Auf der Pian di Nara sollte eine Hochhaussiedlung mit Hotel, Appartments und Schwimmbad entstehen. Mehrere Lifte und Seilbahnen sollten vom Talgrund, Bahnhof bis zum Gipfel gebaut werden. So weit kam es aber nie. Trotzdem wurde 1967 ein erster Skilift aufgestellt. Ein Jahr später innerhalb von nur 2 Monaten Bauzeit eine Sesselbahn von Leontica bis Cancori und im Anschluss ein kleiner Tellerlift von GMD. Alles war recht improvisiert. Das Restaurant eine Baracke, der Tellerlift wurde schon 5 Jahre später ersetzt. Im Jahr 1973 wurde die Eisenbahn stillgelegt, der Gotthard Strassentunnel dem Tödi-Greina Projekt vorgezogen. Das Bleniotal verlor seinen Anschluss. Trotzdem wurde 1974 das Skigebiet um eine weitere Sesselbahn und einen Skilift erweitert. Dabei bleib es aber bis heute bestehen. Die Lage, die veraltete Infrastruktur und die fehlende Bekanntheit sorgten dafür, dass das Gebiet Ende 90er Jahre vor dem Aus stand. Dank der Initiative vieler Privater aus dem Bleniotal konnte das Gebiet mit viel Herzblut und Freiwilligenarbeit am Leben gehalten werden und läuft nun mehr als Hobby von Freitag bi Sonntag. Es ist vor allem bei Familien beliebt und in ca 40min von Lugano aus erreichbar.

Das Skigebiet von Nara kennen wir hier ja schon genug. Hatten Berichte auf Deutsch, Italienisch glaub russisch. Diesmal ist mir aber aufgefallen, dass sehr viel schweizerdeutsch gesprochen wurde und weniger Lumbard. Daher werde ich diesen Bericht mal auf schweizerdeutsch verfassen.

Bild
Will in Nara d Parkplatzsituation immer chli kritisch isch, bin i schon 30min vor dr Öffnig im Bleniotal unterwägs. Do bi Malvaglia

Bild
Ds Skigebiet von Leontica Nara ligt no im Schatte aber die erste Gipfel empfange scho die erste Sunnestrahle.

Bild
Richtig Greina wo die höchere Berge vom Alpe Hauptkamm scho vo dr Sunne belüchtet sin.

Bild
Dr Namensgäbendi Piz Nara oder Pizzo Nara isch au scho an dr Sunne.

Bild
Es het scho unverhältnismässig viele Auto uf em Parkplatz. Ich han zu Glück ein Parkplatz grad bi dr Usfahrt becho so dass es zur Talstation nur grad ei Cheri isch zum Laufe.

Bild
Talstation vom kuppelbare 2er Sesselillift Leontica Cancori

Bild
Blick ins no chalte und schattige Bleniotal.

Bild
Dank em schon vorher gkaufte Bigliett bin i ohni lang warte scho 10 minute vor Betriebsbeginn uf em Lift.

Bild
Ursprünglich isch das en fixklemmte Sesselllift vo Städeli gsi wo durch Leitner uf en kuppelbare Lift umbaut worde isch. An dere Stell so de Maste stoht hets ursprünglich en Zwüscheistieg gha.

Bild
Nur no es paar Höhemeter bis an d Sunne.

Bild
Stützä 17 an dr Sunne.

Bild
Scho am 8:30 sind ali Lift in Betrieb au dr Skilift Lacunc

Bild
Der alti Doppelmayr Churzbügler isch dr ältischti Lift im ganze Skigebiet vo Nara und recht Original.

Bild
1974 bi dr grosse Norderwiterig baut worde isch dr Sessellift Alpe Nara. Gseht zwar uf dem Bild churz us aber mit 2,2kilometer isch es dr längsti fixi Sessellift vor Schwiiz.

Bild
Gliechzitig mit em Sessellift vor zweite Sektion het me dr Skilift Fontanella baut wo scho noch 5 Joor en schwache Müller Skilift ersetzt het.

Bild
En typische Städeli Skilift wo mit viel Fremdteili immer wieder erneueret worde isch. Es het grössteteils Doppelmayr Rollebatterie und Ghäng vo LST.

Bild
An dr Talstation chan dr Lift aber si ursprüngliche Hersteller nid verbärge. Er isch von Städeli.

Bild
Umstiege uf d Sektion 2 die fixklemmti Sesselbahn Alpe Nara. Isch au vo Städeli 2,2km lang het 20min Fahrziit und nur 380ph Förderleistig.

Bild
Zerscht schliicht dr Lift über d Hochebeni Pian di Nara wo ursprünglich hätt selle zun ere Restortestadt nach Französischem Vorbild usbaut wärde.

Bild
Drnoch goht der Lift steil über en Gländestuefe rund 400 Höhemeter wieter ufe.

Bild
Eine vo vilne Wyler im Bleniotal wo zum Teil als Weekendhuus oder als Feriewohnig dient.

Bild
Bi dem Sessellift gits so ziemlich alles z gseh vo flache Strecke über offeni Weide bis zu Wald und Felse isch uf dr 20 minütige Fahrt so ziemlich alles z gseh.

Bild
Noch 20 Minute het me d Bergstation erreicht. knapp 2000 Meter. Es Restaurant gits da nümme

Bild
Sektion 3 gaht no rund 220 Höhemeter witer ufe.

Bild
Sit es paar Jöhr gits links vom Lift in steili schwarzi Piste.

Bild
Die dritti Sektion Bassa di Nara isch ebefalls vo Städeli und au scho mehrfach modifiziert worde.

Bild
Süscht aber en recht klassische Städeli Skilift mit Gittermaste.

Bild
Bergstation Bassa di Nara uf rund 2200müm.

Bild
Abfahrte an dr dritte Sektion zwar mit 800m nid ganz so lang aber recht schön trassiert.

Bild
Bis uf der Felsvorsprung im Hintergrund hät in de 60er Joor sölle en Sessellift baut werde und als Aschluss an Skilift Lacunc en zweite Schlepplift bis uf dr Grat ufe.

Bild
Usstieg am höchste Punkt vom Skigebiet. Dr Name Nara2000 het me sogar um fast 200 Höhenmeter übertroffe.

Bild
Blick vom Gipfen uf d Abfahrt. Bis Leontica sind immerhin 1200 Höhemeter am Stück möglich!

Bild
Talstation vo dr dritte Sektion. Ursprünglich het dr Lift en Dieselelektrische Atrieb gha. Sit es paar Koor het me aber au da obe Strom us dr Steckdose.

Bild
Bärgstation un Bar Narabeach.

Bild
Es isch echt chalt gsi. unte im Tal ligt aber scho kei Schnee me.

Bild
Städeliromantik.

Bild
Die schwarzi Abfahrt drekt am Lift isch na recht knackig.

Bild
Vor allem dr ersti übergang.

Bild
Stütze 4 het Rollebatterie vo Doppelmayr. Wieso au immer.

Bild
Die schwarzi Diretissima hets insich.

Bild
Talstation. Mittlerwiile mues me so an die 2minute warte.

Bild
Talstation vom Skilift au es rechts Sammelsurium us verschiedene Hersteller und Stahlbaufirme.

Bild
Usstieg

Bild
D Piste links vom Lift isch recht coupiert.

Bild
Nach 5 Fahrte hets mr z viel Lüüt gha am Lift.

Bild
Drum die Variante ganz rechts vom Lift gno mit dere chund me ohni Schiebe zum Sesselilift zrügg.

Bild
Die rechti Pistevariante zrugg zum Sesselilift

Bild
Bärgstation Sesselilift und Talstation Skilift.

Bild
Dr Sesselilift beförderet näbe Skifahrer au Schlittler, Fuessgänger und Schneeschuewanderer.

Bild
D Abfahrt am Sesselilift isch recht lang uns abwächsligsriich.

Bild
Sesselilift Alpe di Nara

Bild
Bald eini vo de letschte ihrer Art dr Sesselilift Alpe di Nara.

Bild
Dr oberi Teil vo dr Piste isch recht steil und quert dr Sesselilift zwei mal.

Bild
Bevors aber wirklich Steil wird zweigt d Piste in Wald ab und goht quer am Hang entlang nach Cancori.

Bild
Sessellilift Alpe di Nara

Bild
Vo dr Abfahrt im Wald han i do kei Foto gmacht. Isch z genial gsi. Drfür am Skilift Fontanelle es foto gmacht.

Bild
Dank Corona isch d Schlange am Sessellift recht lang gsi. Me het au Extra en zickzackkurs usgsteckt. Nach em Mittag isch aber wieder alles frei gsi.

Bild
Mis nächste Ziel isch aber dr Skilift Lacunc und d Talabfahrt. Do gseht me ds Ursprüngliche Ziel vom Skigebiet der Grat in dr Bildmitti hät sellä erschlosse werde.

Bild
Skilift Lagunc au scho en echte Liftdinosaurier. 1967 als erste Lift baut.

Bild
En klassische Doppelmayr Typ-C mit schöne Fachwärkmaste.

Bild
Im gegesatz zur Talstation vor zweite Sektion liegt die vom Skilift Lacunc unterhalb vo Cancori und me mues nid berguf schiebe.

Bild
Mittlerwiile au recht selte vor allem in so unverbastletem Zuestand.

Bild
Dr Sessellift von Leontica nach Cancori

Bild
Skilift Lacunc mit seinen 300 Höhemeter. Aber en zweiti Sektion währ scho uhuere geil gsi.

Bild
Atriebstation typischi Pilzstation vo Doppelmayr

Bild
Cancori het scho no chli Lüüt gha. Vor allem Schlittler

Bild
Uf em Skilift Lacunc

Bild
Ziitewiis isch dr Lift recht steil. Mit Churzbügel elei zum Filme recht doof.

Bild
Usstieg Skilift Lagunc.

Bild
Skilift Lagunc

Bild
Links vom Lift hets zwei Pistevariante.

Bild
Abfahrt rechts vom Lift. D Lift selber sind in dr Landschaft fast nid z gseh. Uf dem Bild sind nid weniger als 4 Lift z gseh.

Bild
Zoom uf dr Lift. Vor allem bim Sessellift gseht me recht guet wie schön dass d Maste mit em Hintergrund verschmelze.

Bild
OK gege en Wiise Hintergrund isch es doch biz besser im Kontrast.

Bild
Zoom zum Gipfel mit schwarzä Diretissima.

Bild
Wills so schön gsi isch nomal dr Skilift Lagunc

Bild
D Pistevariante ganz links usse vom Lift.

Bild
Talstation. Me mues schon sägä also dr Abstand bim Astoh isch immer sehr guet ighalte worde.

Bild
Bärgstation vom kuppelbare 2er Sesselllift Cancori.

Bild
Bärgstation Skilift Lacunc

Bild
Übersicht zum obere Teil vom Skigebiet

Bild
Usstieg Skilift Lagunc

Bild
Bärgstation Skilift Fontanelle

Bild
Der Lift isch eher uninteressant wird doch fast alles vom Skilift Lacunc erschlosse.

Bild
D Bergstation staht chli amene blöde Ort. Me mues immer chli schiebe um vo der flache Ebeni weg z cho.

Bild
Skiliftnostalgie.

Bild
Steili Abschnitt vom Skilift Lagunc.

Bild
Will so schön gsi isch gad nomol.

Bild
Doch mol dr Tällerlilift Fontanella neh.

Bild
Für n Übigslift teilwiis au recht steil.

Bild
Obe de wieder chli flächer

Bild
Dr Lift het schon nach 5 Joor Betrieb en Müllerskilift ersetzt wo viel z schwach gsi isch.

Bild
Usstieg Skilift Fontanelle. Bin en nur zwei mol gfahre.

Bild
Dr Skilift Lacunc isch viel die besseri Option

Bild
Skilift Lacunc

Bild
Skilift Lagunc im obere steilere Abschnitt.

Bild
Ziemlich nätts uf und ab.

Bild
D Schlange isch scho chli chürzer.

Bild
Trotz der Südliche Lag im Tessin vergisst me schnell, dass das immerno Alpehauptkamm isch.

Bild
Atrieb Skilift Lacunc

Bild
Lustig farbig agemalti Talstation.

Bild
Talabfahrt. Es ziitli lang nur no als Route dinne jetzt wieder als präparierti Piste.

Bild
Bim ursprünliche Standort vor Zwischenstation verzweigt sich d Piste.

Bild
Da isch mol dr Zwischeistiig gsi.

Bild
talabfahrt nach Leontica. Ziemlich Steilos bis uf die letschte paar Meter

Bild
Schön griffig und fast kei Iis

Bild
En Zweierbubble vo Leitner uf en Städeli Sesselilift adaptiert.

Bild
Die letschte paar Meter zur Talstation sind recht schmal.

Bild
Talstation in leontica. Irgendwo im Nirgendwo. Eigentlich wär das nur en Zwischestation gsi. Die projektierti Luftseilbahn isch aber nie baut worde.

Bild
Dr einzig moderni Lift het au scho es paar Jöhrli uf em Buggel.

Bild
Bärgfahrt mit em Sesselilift.

Bild
Sprung zur zweite Sektion. Isch übrigens vor öbbe 10 Joor mit emene andere Occasions Sesselilift us Crans Montana ufgmotzt worde.

Bild
Isch zwüscheziitlich en rechte fahende Iischaste.

Bild
Umlänkstation im Berg

Bild
Usstieg am Bärg

Bild
Städeliromantik puur.

Bild
Diesmol han i es Foto vo dr Abfahrt im Wald gmacht.

Bild
In Cancori ca 5minute müese warte am Lift.

Bild
Dr Skilift Fontanelle

Bild
Talstation vo dr zweite Sektion.

Bild
Sesselilift Sektion II

Bild
Ja i hans no müese Fotofagiere. :lol:

Bild
20 Minute spöter an dr Bergstation.

Bild
Wills so schön gsi isch.

Bild
Nomol an dr Sektion III

Bild
Ursprünglich het de Lift au Churzbügel gha.

Bild
die schwarzi Piste am Lift

Bild
Usstieg Bassa di Nara

Bild
Dr unteri Teil vom Skigebiet isch scho im Schatte.

Bild
Abfahrt am Sesselillift

Bild
Nomol 1200 Höhemeter Talabfahrt am Stück. Drum recht wenig Föteli

Bild
Scho unterhalb Cancori im Schatte

Bild
Leitner Postbriefchäste. :lol:

Bild
Gseht würklich so us als chönnt me grad Brief ihnewärfe.

Bild
A dr Talstation.

Bild
Ds Ehemalige Depot in Aquarossa het me jetzt renoviert und dient als Busbahnhof.

Bild
In Castione het me jetzt würklich das Projekt vom Energivault ufbaut. :shock:

Bild
Wieder diheim. Isch en sehr schöne Tag gsi. Het sich jede vo dene 38 Franke glohnt.

Album:
https://www.stahlseil.ch/gallery/main.p ... mId=502832

Autor:  Kaliningrad [ Di, 19.01.2021, 12:14 ]
Betreff des Beitrags:  Re: 16.01.2021 Leontica-Nara 2000

Danke für den (auch sprachlich ;) ) sehr genialen Bericht!

Leontica habe ich seit etlichen Jahren im Visier, aber, sei es wegen Schneemangels oder weil Werktag, ich habe es noch nicht geschafft dort Ski zu fahren.

Danke auch für die geschichtlichen Informationen! Gut, dass es nie dazu gekommen ist, dort den geplanten Retortenskiort zu bauen ...

Autor:  starli [ Di, 19.01.2021, 13:19 ]
Betreff des Beitrags:  Re: 16.01.2021 Leontica-Nara 2000

Zitat:
Do gseht me ds Ursprüngliche Ziel vom Skigebiet der Grat in dr Bildmitti hät sellä erschlosse werde.
Wenn man das früher erschlossen hätte, wäre das sicherlich ganz nett gewesen. Wenn man es heute erschließen würde, würde es wohl einen modellierten Zick-Zack-Weg geben ..

Autor:  ATV [ Di, 19.01.2021, 15:35 ]
Betreff des Beitrags:  Re: 16.01.2021 Leontica-Nara 2000

So wie es in Campo Bleio geworden ist. :lol:
BTW Campo Blenio wäre bei dem Projekt auch involviert gewesen. Auch dort waren eine Sesselbahn und 5 Skilifte geplant gewesen.
Bild

https://map.geo.admin.ch/?lang=de&topic ... .58&zoom=8

Autor:  téléski [ Mi, 20.01.2021, 10:37 ]
Betreff des Beitrags:  Re: 16.01.2021 Leontica-Nara 2000

Schöner Bericht der alten Schule. Danke dafür. War Städeli nicht auch der Hersteller mit den über ein Gelenk am Fundament beweglichen, abgespannten Umlenkungen?

Autor:  ATV [ Mi, 20.01.2021, 15:41 ]
Betreff des Beitrags:  Re: 16.01.2021 Leontica-Nara 2000

Welche von Denen?
Bild

Bild

Erstere ist eher bei Tebru, Skima und Konsorte zu suchen, konstruktion später von Städeli übernommen. Zweitere ist von GMD.

Autor:  téléski [ Do, 21.01.2021, 19:55 ]
Betreff des Beitrags:  Re: 16.01.2021 Leontica-Nara 2000

ATV hat geschrieben:
Welche von Denen?

Sieht ein bisschen anders als die beiden aus, sollte doch dann aber GMD sein?
https://skiliftblog.files.wordpress.com ... g_0881.jpg

Autor:  ATV [ Do, 21.01.2021, 20:04 ]
Betreff des Beitrags:  Re: 16.01.2021 Leontica-Nara 2000

Das ist eine Konstruktion von Tebru später weitergebaut durch WSO.

Bild

Interessant wären die Stützen dazu.

Autor:  téléski [ Do, 21.01.2021, 20:08 ]
Betreff des Beitrags:  Re: 16.01.2021 Leontica-Nara 2000

Ach ja, Braunwald. Jetzt weiß ich auch wieder, woher ich es kannte. Danke!

Autor:  ATV [ Fr, 22.01.2021, 9:06 ]
Betreff des Beitrags:  Re: 16.01.2021 Leontica-Nara 2000

:lol:
Bild

Autor:  ATV [ Fr, 22.01.2021, 11:48 ]
Betreff des Beitrags:  Re: 16.01.2021 Leontica-Nara 2000

1970
Bild
2021
Bild

Autor:  flinkerhase [ So, 24.01.2021, 20:16 ]
Betreff des Beitrags:  Re: 16.01.2021 Leontica-Nara 2000

Danke für den Super Bericht, in Dialekt.
Nara finde ich auch sehr schön, dort war ich vor einer Woche.
Es war auch sehr interessant deinen "Dialektbericht" zu lesen,
in Zukunft freue ich mich aber wieder über Beschreibungen in
"Hochdeutsch". Ich denke, es macht sinn, es allen immer möglichst
verständlich zu machen :)

Autor:  ATV [ So, 24.01.2021, 20:57 ]
Betreff des Beitrags:  Re: 16.01.2021 Leontica-Nara 2000

Ach so schlimm zu verstehe ist jetzt auch nicht.
Sonst durch Google Translate schicken. Stellt ihn auf Holländisch funktioniert sicher prima. :wink:
Sonst hier:
https://lingojam.com/DeutschzuSchweizerdeutsch
Oder hier: https://www.idiotikon.ch/woerterbuch/idiotikon-digital

Video kommt noch. Hab nur bisschen mit Papa Roach zu kämpfen der meint ein paar Sekunden meines Videos hören sich an wie sein Lärm. :lol:

Autor:  ATV [ Do, 28.01.2021, 16:55 ]
Betreff des Beitrags:  Re: 16.01.2021 Leontica-Nara 2000

So endlich hat auch Papa Roach ruhe gegeben:


Seite 1 von 1 Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/