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Alanya Freeride, März 2015 ./reportagen-f8/alanya-freeride-maerz-2015-t3261.html |
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Autor: | CV [ Di, 02.06.2015, 22:17 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Alanya Freeride, März 2015 |
hey, trotzdem fein! Mich überrascht der gute Straßenzustand in der Türkei! Dass dies in den küstennahen Touri-Regionen der Fall ist, ist klar, aber das scheint ja insgesamt recht gut zu sein! Keep rocking. |
Autor: | starli [ Do, 04.06.2015, 16:12 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Alanya Freeride, März 2015 |
Ja, nicht nur der Zustand, sondern auch der großflächige 2x2-spurige Ausbau trotz wenig Verkehr. Da wird man echt neidisch... Und ohne diese gut ausgebauten Straßen (zumindest in der Türkei) wäre diese Tour auch wesentlich schwieriger geworden. Man vergleiche das nur mit Rumänien, den dortigen Straßenzustand, Verkehr und die kilometerlangen 50 km/h - Ortsdurchfahrten ... |
Autor: | ::: trincerone [ So, 07.06.2015, 21:39 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Alanya Freeride, März 2015 |
Zitat: hatte ich das heute beim Grenzübertritt nach Griechenland ebenfalls. Wieder daheim in der EU und mit Euro zahlen können, wenn auch nur vorübergehend. Ist der Joke intended? ( Eigentlich meinst Du ja, dass Du in den Balkan-Ländern bzw. in Rumänien dann wieder nicht mit Euro zahlen kannst, vermute ich, aber man kann's ob der Griechenland-Krise auch anders lesen ). |
Autor: | starli [ Mi, 10.06.2015, 22:51 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Alanya Freeride, März 2015 |
Genau, meinte das wg. Bulgarien und Rumänien und Ungarn und evtl. Serbien, je nachdem, wie ich zurückfahre. Ein Euro-Austritt ist für mich zu Schwarzmalerisch, soweit würd ich nicht gehen wollen ;) |
Autor: | Dachstein [ Fr, 12.06.2015, 11:56 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Alanya Freeride, März 2015 |
Den Swoboda ESL im Süden finde ich immer wieder extremst cool. Aber schön langsam würde ich doch gerne wissen, woher Herr Windisch die ganzen Lifte bekommen hat. Die Türkei scheint ja irgendwie eine HSP Hochburg zu sein. MFG Dachstein |
Autor: | Radim [ Sa, 13.06.2015, 8:29 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: Alanya Freeride, März 2015 |
Die ESLs wurden wahrscheinlich direkt in Griechenland gebaut und sind keine gebrauchte Anlagen. Die DSB ist gebrauchte Anlage. |
Autor: | starli [ Mi, 17.06.2015, 21:02 ] |
Betreff des Beitrags: | Bansko, 16.3.2015 (Fortsetzung) |
Hier noch ein paar Bilder-Links zur stillgelegten DSB: http://mountain.bajhui.org/pictures/pirin_aug_23_2009/IMG_0734.jpg http://www.planinite.info/V_pomosht_na_turista/Liftove/Snimki_Liftove/Pirin/Web/Tsarna_Mogila_DLS.jpg http://mountain.bajhui.org/pictures/pirin_aug_23_2009/IMG_0719.jpg .. und ein interessanter Text zu ihrer Geschichte: http://vsichko-polezno.blogspot.co.at/2009/12/blog-post_5217.html .. den Google Translate wie folgt übersetzt: Zitat: Crna Mound lift (lift official name "Glacier - Bansko" part of the base "Academica", hence the other name, but well-known as "Crna mound", "glacier"), was built primarily for two purposes. One is to getting people to lodge Academica (more recreation facilities), taking down an intermediate station, the other is to climb above athletes who trained May and June to lay up.
The lift was initiated by prof. Ivan Staykov (first personal friend of Slavkov Slavkov), who was then rector of the VIF (is guided and student sport) and had the main idea to use the summer to climb skiers and from there to a horizontal path goes to drive on snow accumulation behind Crna mound in Suhodol (the slope of Swim Suhodol is large and sometimes over 300 m.). There were held training and the national ski team in the 80s. Later he decided to carve a track and that winter is not used for mass skiers (worked only a few years and then they realized their mistake) because there is a real avalanche danger from both sides, although they were put safety nets, which passed only one year and then disappeared (there are now only part of stakes). Runway should be extended because there is a very narrow rocky side 5-6 meters wide and dangerous. But public opinion was against this venture. According to the approved project for this track (according to the concession agreement) investor (Julienne) has an obligation to re-cultivate (planted forest) and facility (nice 2 seat seater Poma) be used for one of the new lifts. Stubbornly walk rumors, however, that instead will take protivolavinni measures and will put back or to shorten the route of the lift. This was confirmed by a decision of the municipal council of Bansko, which gives the green svetlrina project for shorter lift in the area. For various data lift it worked last summer of 2002. General information: lift "Glacier - Bansko" initial year of operation two-seat lift Poma total length of 2413 meters general inclination 887 m speed of 2.3 m / sec time travel in one direction - 16,5 min capacity of 250 people per hour Lower station: m. "Banderishka meadow", elevation 1590 meters. Upper station: Crna mound under the peak, around 2477 m elevation. Here is an interesting information from the history of lift: In 1985 the management of BAS objects in the National Assembly against the construction of a ski resort in the town. Bansko due to lack of environmental expertise. On this occasion in the month. July 1986 stops cut through new runs and checks are carried out in the field. It was found that the authorized route for runway Crna mound changed unfounded. |
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